Orientaciones
Metodológicas para realizar las
actividades de la lección. (Semana 18/05/20-22/05/20) Noveno grado
1 1. Continuaremos practicando la forma como expresar
necesidad con have to+verb. Recordar
que con las terceras personas del singular( he,she it) se usa has to+verb.
For example
You have to do your homework on Monday.
She has to study English this afternoon.
2. Utilizar the dictionary Jobs on page 33 from the textbook. Escriba la lista de trabajos en su cuaderno.Luego para cada trabajo escriba una oración expresando una necesidad.
For example
Chef
A chef has to cook Nicaraguan food very well.
Secretary
A secretary has to use a computer.
3. Complete el cuadro activity 2 page35 textbook, usando la lista de trabajos.
4. Redacte un párrafo sobre uno de los trabajos. Tome como modelo el párrafo de la page 36 fom the textbook.
For example
You have to do your homework on Monday.
She has to study English this afternoon.
2. Utilizar the dictionary Jobs on page 33 from the textbook. Escriba la lista de trabajos en su cuaderno.Luego para cada trabajo escriba una oración expresando una necesidad.
For example
Chef
A chef has to cook Nicaraguan food very well.
Secretary
A secretary has to use a computer.
3. Complete el cuadro activity 2 page35 textbook, usando la lista de trabajos.
4. Redacte un párrafo sobre uno de los trabajos. Tome como modelo el párrafo de la page 36 fom the textbook.
Orientaciones Metodológicas Lesson
#2
Ninth Grade
Semana ( 25/05/20-29/05/20)
El indicador de logro de esta lección es que
cada estudiante use el presente simple en oraciones afirmativas y negativas .
Para lograrlo es necesario que lea cada orientación y con la ayuda del texto
realice las actividades.
1. Estudie y copie los cuadros gramaticales de la página 30 del texto .
Simple present simple present negative
2. Imagine que entrevista a un compañero de clase y complete la información de la activity 9 textbook page 30.
3. Escriba un párrafo sobre su trabajo ideal. Exprese lo que le gusta y lo que no le gusta.
4. Escriba seis oraciones afirmativas y negativas.
1. Estudie y copie los cuadros gramaticales de la página 30 del texto .
Simple present simple present negative
2. Imagine que entrevista a un compañero de clase y complete la información de la activity 9 textbook page 30.
3. Escriba un párrafo sobre su trabajo ideal. Exprese lo que le gusta y lo que no le gusta.
4. Escriba seis oraciones afirmativas y negativas.
Example
A. She works in a Factory.
She doesn’t
work in a Factory.
B. You like apples.
You don’t like apples.
Recuerde que las actividades se resuelven en su
cuaderno de inglés.
En esta semana abordaremos la lección Paychecks and budgets( pagos y presupuestos).EL indicador de logro el estudiante usa vocabulario clave en sus textos en forma coherente. Siga las orientaciones para realizar las actividades:
1. Reafirme sus conocimientos en el dominio de los números naturales del uno al millón.sera necesario para escribir cantidades tales como:
8564 eight thousand five hundred sixty four.
345 three hundred forty five
2. Read this text and answer the questions.
Maria earns one thousand córdobas weekly. Her boss pays her biweekly. Her rent costs one thousand córdobas a month, the water bill is seventy córdobas a month, and the electricity bill is two hundred córdobas monthly. She buys five hundred córdobas of food a week.
A. Questions
1. How much does Maria spend a month?
2. What are Maria’s expenses?
3. How much does Maria earn a month?
4. How often does Maria get paid?
5. How much does Maria save a month?
6. What can Maria do with the money she saves?
B. Write these quantities in numbers
a) sixty-five dollars and seventy five cents
b) one thousand five hundred dollars
c) five hundred fifty dollars and twenty cents
d) two hundred and fifty dollars
e) three thousand nine hundred and fifty dollars
C. Write the paychecks and budget of your family.
My first quiz Click here
Methodological
Orientations Lesson #3
Week ( June 1st-5th)
En esta semana abordaremos la lección Paychecks and budgets( pagos y presupuestos).EL indicador de logro el estudiante usa vocabulario clave en sus textos en forma coherente. Siga las orientaciones para realizar las actividades:
1. Reafirme sus conocimientos en el dominio de los números naturales del uno al millón.sera necesario para escribir cantidades tales como:
8564 eight thousand five hundred sixty four.
345 three hundred forty five
2. Read this text and answer the questions.
Maria earns one thousand córdobas weekly. Her boss pays her biweekly. Her rent costs one thousand córdobas a month, the water bill is seventy córdobas a month, and the electricity bill is two hundred córdobas monthly. She buys five hundred córdobas of food a week.
A. Questions
1. How much does Maria spend a month?
2. What are Maria’s expenses?
3. How much does Maria earn a month?
4. How often does Maria get paid?
5. How much does Maria save a month?
6. What can Maria do with the money she saves?
B. Write these quantities in numbers
a) sixty-five dollars and seventy five cents
b) one thousand five hundred dollars
c) five hundred fifty dollars and twenty cents
d) two hundred and fifty dollars
e) three thousand nine hundred and fifty dollars
C. Write the paychecks and budget of your family.
My first quiz Click here
Methodological Strategies
– Lesson #4
Week
(08/06/20-12/08/20)
Esta semana continuaremos con
actividades relacionadas al trabajo y los presupuestos. Abordaremos algunos ejemplos
complementando el trabajo que usted ha hecho desde la experiencia de la familia
. Lea cada una de las actividades y realícelas en su cuaderno.
1. Escriba la definición de presupuesto
y copie el ejemplo.
What is a Budget?
Definition: a plan of how much money you have and how much you spend
example
Yasmina’s Budget
§ Allowance: C$200/week
§ Snacks: C$70/week
§ Transportation: C$ 15/week
§ Phone credit: C$40/week
§ School supplies: C$25/week
§ Internet: C$20/week
§ Savings: C$30/week
2. Escriba su propio presupuesto, tome como modelo el anterior.
What is a Budget?
Definition: a plan of how much money you have and how much you spend
example
Yasmina’s Budget
§ Allowance: C$200/week
§ Snacks: C$70/week
§ Transportation: C$ 15/week
§ Phone credit: C$40/week
§ School supplies: C$25/week
§ Internet: C$20/week
§ Savings: C$30/week
2. Escriba su propio presupuesto, tome como modelo el anterior.
3. Answer the following questions.
· How much do you spend on snacks at school a day?
· How much in a month?
4. Write a paragraph about this question and answer: how much money do you receive (through work or family) and what your expenses are?
Methodological strategies – Lesson #5
Week (22/06/20-26/08/20)
In this week we will learn how to follow simple
instructions related to geographical locations.
1 1. Use the text book on
pages 40 y 41
2. Copy and study the vocabulary. Activity 1. You can use a dictionary if necessary
2. Copy and study the vocabulary. Activity 1. You can use a dictionary if necessary
3. Use the words from the box to complete the conversations about giving directions. Activity 2. ( conversations 2 and 3 are on page 42. )
No hay comentarios:
Publicar un comentario